Because rules are long and somebody don't understand them, I prepared rules in Polish language.
-------Polski/Polish---------
Aby wystartować w turnieju najpierw trzeba zarejestrować się na MARP:
http://marp.retrogames.com/index.cgi?mo ... te&tourn=0
Przestrzegać zasad MARP:
http://marp.retrogames.com/rules/
Strona turnieju:
http://bbh.marpirc.net/k5/
Forum turnieju:
viewforum.php?f=7
PODSTAWOWE ZASADY
- w turnieju będziemy używać emulatora
WolfMAMEPlus-106. Żadne inne wersje WolfMAME nie będą akceptowane. W przypadku problemów z odtwarzaniem recinputów lub innych problemów wcześniejsze wersje WolfMAME mogą być dopuszczone. Gry do turnieju zostały przetestowane w celu uniknięcia wszelkich problemów.
- wrzucając wynik należy pamiętać aby oprócz pliku .inp dołączyć też plik .wlf, który tworzy się też podczas nagrania w tym samym katalogu co plik .inp. Wyniki wrzucamy na MARP przez zakładkę
Submit
- zalecane jest stosowanie nazw plików .inp/.wlf zgodnych z nazwą romu w celu ułatwienia pracy sprawdzającym wyniki.
- zgodnie z zasadami MARP gramy tylko jednym kredytem, nie używamy kontynuacji ani nie gramy ponownie na tym samym nagraniu po pierwszym straconym kredycie.
- recinputy muszą być wrzucane na MARP w ciągu 48 godzin od nagrania z wyjątkiem ostatniego dnia każdej rundy gdzie czas ten wynosi 24 godziny.
- w grach używamy domyślnych (default) ustawień. Jeśli ktoś nie jest pewien swoich ustawień dla którejś z gier może wykasować odpowiedni plik .cfg z katalogu Cfg. Pomimo że na MARP można używać trudniejszych ustawień w tym turnieju nie jest to dozwolone. W grach które używają biosów należy upewnić się że bios jest ustawiony na domyślny. Użycie innego biosu może spowodować problemy w odtwarzaniu recinputów.
- ostateczną godziną w ostatnim dniu każdej rundy do której można wrzucać wyniki jest godzina 23:59 GMT. Jeśli wystąpiłyby problemy ze stroną MARP recinputy można wrzucać na forum. Nie należy wrzucać wyników na forum jeśli strona MARP jest dostępna.
- nie ma ograniczenia w ilości wrzucanych wyników, ważne aby każdy następny był lepszy od poprzedniego.
- średnia prędkość nagrania nie może być mniejsza niż 95%.
- jeżeli żaden z trzech koordynatorów turnieju nie może odtworzyć twojego recinputa twój wynik nie będzie zaakceptowany. Należy się upewnić przed rozpoczęciem nagrania aby wykasować/wyłączyć katalog NVRAM, dla gier NEOGEO należy pamiętać o tym również dla katalogu MEMCARD.
RUNDA KWALIFIKACYJNA
Runda kwlifikacyjna trwa od 20 sierpnia 00:00 GMT do 29 sierpnia 23:59 GMT (10 dni). Zakwalifikowanie do turnieju nie będzie trudne, trzeba będzie zrobić naprawdę mały wynik w pierwszej grze w celu zakwalifikowania się do następnej rundy. Oczywiście w zależności od zrobionego wyniku zdobywa się odpowiednią ilość punktów do pozycji w rundach head-to-head (jeden na jeden) (o czym będzie dalej).
RUNDY ELIMINACYJNE
Od tej chwili każda runda będzie trwać 7 dni z 24-godzinną przerwą pomiędzy nimi.
Po rundzie kwalifikacyjne koordynatorzy mają 2 dni czasu na zdecydowanie jak dużo będzie rund eliminacyjnych. Wszystko zależy od liczby zakwalifikowanych graczy. Pierwsza runda eliminacyjna rozpocznie się 1 września.
W rundach eliminacyjnych gracze z dolnych (ostatnich) pozycji będą eliminowani i nie będą przechodzić do następnych rund.
Należy pamiętać że punkty z rund eliminacyjnych również liczą się do pozycji w rundach head-to-head.
Jeśli mniej niż 16 graczy zakwalifikuje się do turnieju nie będzie rund eliminacyjnych, ale raczej jest to wątpliwa sytuacja.
DRABINKA 16 GRACZY - HEAD-TO-HEAD
Po nieobecności w poprzednim turnieju rund jeden na jeden (head-to-head) w tym turnieju będą one ponownie. Będzie to jednak odmienne niż w poprzednich turniejach Knockout. Trzeba będzie PRZEGRAĆ 2 RAZY aby zostać wyeliminownym.
Przykład drabinki 16 graczy
W rundzie tej będą drabinika bedzie podzielona na 2 części, jedna graczy przegranych (Loser's Bracket), druga graczy wygranych (Winner's Bracket). Przegrani w rundach head-to-head przechodzą na drabinkę przegranych, wygrani na drabinkę wygranych. Jeśli na drabince przegranych przegra ktoś ponownie jest wyeliminowany z turnieju.
Po 5 takich rundach zostaną 3-ej gracze. 2-óch z drabinki przegranej i 1 z drabinki wygranej. Więc 6 runda będzie pomiędzy dwoma graczami z drabinki przegranych a gracz z drabinki wygranych ma 7 dni na odpoczynek.
FINAŁ
Zamiast jednej gry w finale będą 2 gry przez 10 dni. Jeśli gracz z drabinki wygranych wygra w obydwu lub jednej z dwóch gier zostaje zwycięzcą turnieju. Aby zwycięzcą turnieju został gracz z drabinki przegranych musi wygrać w OBYDWU grach.
Jest to zgodne z zasadą 2 przegranych w rozgrywkach head-to-head aby zostać wyeliminowanym.
POZYCJE W RUNDACH HEAD-TO-HEAD
Do rund head-to-head gracze będą dobierani w pary według punktów które zdobyli we wcześniejszych rundach.
W zależności od wyników gracze w rundach otrzymują:
za 1 miejsce - 0 punktów
2 - 1 punkt
3 - 2 punkty
4 - 3 punkty
...
Gracz z najmniejszą ilością punktów będzie ustawiony na 1 pozycji, następny na 2, .... Gracze z mniejszą ilością punktów będą parowani z graczami z większą ilością punktów.
Turniej jest dla rozrywki, nie ma żadnych nagród. Jest to turniej z najciekawszymi zasadami. No ale kto wie może w niektórych rundach znajdą się jakieś nagrody jak to czasami bywa.